torsdag 26 maj 2011

Revolver stenen

Nu har jag klättrat alla på stenen jag rekade fram för två år sen och och lagt ner flera dagar på att få klätterbar och så fick jag hjälp av freebooter Bodin i Tisdags med all sten röjning och bygga landning ,men det  kommer bli ett par problem till av den lite lättare karaktären . Än så länge är det fyra problem från 6C+ till 7B+ så det är både bredd och en del jävligt fina problem på den ,hade kunnat fått varit en hårdare oxå .

Efter värmt upp på Linedancer som vart lite annorlunda när höger startfotsteg rök när vi rensa ut sten  under taket och sen klättrat Colt så var det dax för Filibustero men kände av lite kallpump av allt krimpande . Vilade 4-5 minuter och sen vart det press ,allt flöt på otroligt bra ända till mantlingen där jag joxade till det lite först och samtidigt fick rejäl kallpump . Fick hänga ner i ett runt sloper grepp och rekrytera lite och sen göra lite annorlunda men var fasiken inte givet med den pumpen samtidigt som man tittar ner och ser att man inte är över paddan riktigt .Det var ju inte direkt bara två meter upp nu men fokuserade på vad jag skulle göra och försökte klättra så avslappnat som möjligt och det hjälpte rätt bra,skönt som fan att komma upp !!

Börjar bli en del problem på Omsberget nu i olika grader och många som är både fina och väldigt fina och fler lär det bli . Börjar så smått bli ett område nu vilket är bra och vet att Fredrik lagt upp vissa på http://27crags.com/crags/omsberget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar