söndag 1 maj 2011

Rapport från Font

Vilken härlig vecka vi fick,vädret var soligt och väldigt varmt men klättringen var grymt rolig ändå. Allt flöt på otroligt bra allt från hyrbil ,resan, boendet och läget. Vi är lika med Peter ,Anders ,Magnus, Ulf ,Therese och jag ,ett grymt roligt gäng.  Bara att få prova på klassiker och problem man sett på film var både roligt och stimulerande. L'aerodynamite , Deux faux plis en plats réels , L'ange naif och Rainbow rocket hanns med att prova på i värmen och både dynamiten och Rainbow kändes ganska görliga och jag var inte alls så långt borta på dom.


Gav Rainbow en dag och ångrar nästan att jag inte gav den en dag till men valde Arabesque istället och Peter valde Rainbow som han efter lite nytt tänk från en fransman som nyss satt den gjorde den ,STORT!! Kom 10-15 cm från sista pocketen på Arabesque i mitt bästa försök och det sved lite att jag inte satt ihop den men det var den sjätte dagen med klättring så kroppen hade helt enkelt inte det i sig då.Mest nöjd är jag ändå över Beatlejuice och Le Poids de Soupir.












Hale bopp


Beatlejuice





Fontainebleau


Varmt!!

Dojjor på tork


Deux faux plis en plats en réels


Anders i en sten i Cul



Le poids de soupir


Arabesque


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar