fredag 19 november 2010

Träningsplaneringen klar

Precis klar med min träningsplanering, ska bli spännande att se vad det kommer att ge. Blir första gången som jag har en mer planerad tanke med min träning än att bara träna mycket. Har lagt upp träningen på fyra månader med fyra veckors perioder och varje period har sitt tema. Allt för att vara på topp till ute säsongen drar igång i april förhoppningsvis. Har läst en massa på nätet och i tidningar om periodisering och klätterträning där man tränar mer specifikt för den typ av klättring man vill utöva. Har nog aldrig längtat så mycket till nästa säsong som nu helst som har hittat ett nytt område precis innan snön kom som har flera väldigt fina projekt som jag borstat upp som väntar på att bli klättrade. Är nog drygt ett 20 -tal projekt , några väldigt hårda , som jag inte hann med innan snön och kylan kom så det kommer inte vara några problem att hålla träningsmotivationen uppe!

2 kommentarer:

  1. Själv tänkte jag försöka hinna träna något pass innan jag blir skadad nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Du får köra lätt och uppbyggande ett tag så du slipper skador !!

    SvaraRadera