söndag 27 mars 2011

StarkJegas , dålig hud och kalla fingrar i Krokviken

Trots att solen lyste så låg inte värmen inom komfort zonen direkt men sticket var lysande.Men för att börja från början så vaknade jag runt 10.00 och såg sms från Bodda att det var grönt ljus från hans sida så jag klev upp och packade ihop grejerna och for ut på ön.När jag kom ut så stog Bodda och borstade på projektet redan ,gjorde rent kanten som inte har gått att borsta förut för isen.

 
Projektet
Själv gick jag och kollade på Dropp som kändes omöjligt för nåt år sen och den var torr så jag stog och försökte klura ut betan på den vilket inte är helt givet. Men först gällde Gyllene snittet och vi började värma på slutet av Gyllene när plötsligt Bodda slinter där han inte borde ha gjort det och ger mig en assbounce rakt i bröstkorgen ,herregud där kunde jag ha blivit derformerad för evigt!

 
Gyllene snittet
Kan bara säga att det här problemet gäckar mig ,movet upp till det bra greppet är väldigt mycket kroppsposition och jag har inte fått till det alls och när jag väl får greppet så pendlar jag in i paddan för all snö som ligger under gör det svårt att inte göra en DAB när man pendlar ut som inte är nåt problem i vanliga fall. Fredrik lyckades göra den till slut för hundrade gången men kylan gör kropp och fingrar stel och det är svårt att få igång kroppen. Så jag gick vidare till Dropp men stannade och kollade på när Fredrik klättrade på projektet där han lyckades göra dom tre första moven upp till kant som han tyckte låg runt 7B / 7B+ men sen hade han så dålig kroppsposition att det blir tungt att jobba sig upp för kanten,blir nog rätt hårt problem ändå!
Jag gick upp till Dropp och Bodin hängde på och vi klurade lite på betan och det visade sig att vi gjorde den på olika sätt ändå när vi satt den men han vart tvungen att göra om den när första fotsteget försvann när jag belasta det tillräkligt hårt . Fredrik gick upp till Tom Ford,en hård 7B ,och gjorde den lekande lätt och nu dök som gubben i lådan Jörgen upp och vi provade den båda men icke!!

Jegas på Dropp
Bodin nöjd och hungrig på väg mot en väntande familjemiddag
Bodin var tvungen att bege sig till en väntande familjemiddag och jag och Jegas gick till Seven,en slopig och krimpig 7B, efter att han efter flera försök klarade Dropp som han tyckte var soft trots fler försök på den än Gyllene...   Seven kändes bra och som att nu går den ner men huden gav upp och ett fint hål på höger pekfinger som bara blev större och större tvingade mig att ge upp men starkjegas kom närmare och närmare och satt den till slut efter en otroligt nervig och darrig bestigning,starkt och grattis mannen!



Dropp from Robert Österholm on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar